در سیاهی سفید شدند ...

دخلی به فمینیست بودن یا نبودن ندارد ، کافی ست انسانی و آدمیزادی نگاه کنی به داغی تابستان دم کرده و زمختی بیرحم مانتوها و مقنعه ها تا دلت برای نسوان سرزمینت بسوزد ، البت بیشتر بشکند ، بگیرد تا بسوزد ... با خودم مقایسه می کنمشان که با یک لا پیرهن نازک آستین کوتاه دارم له له میزنم و عصبی میشوم از این سیستم از این خفقانی که از حاکمیت بر تن ها آغاز میشود تاااا همه چیز ... کاریش نمیشود کرد اما لااقل میتوان مثل آدم درک کرد و شرمسار این وضعیت بود ... من اگر زن بودم روزی که حجاب اجباری برچیده میشد به جای جشن و پایکوبی به شکرانهء این رهایی ، اندوه عمیقم صدچندان میشد آن روز برای دانه دانه و تار به تار گیسوانی که اینهمه سال رنگ آفتاب ندیدند و در سیاهی سفید شدند ...

نظرات 24 + ارسال نظر
پروین چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:12 ق.ظ

کاملا موافقم. آدم از روی عقیده هم که حجاب داشته باشد؛ پدرش توی روزهای گرم درمیاید. حجاب اجباری خیلی ستم است. کاری هم به گرمی و سردی هوا ندارد. نقض غرض است و بدترین ضربه را به این عقیده میزند.

محبوب چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:13 ق.ظ

همین که مردی وجود داره که این رو می فهمه و اینقدر عمیق درک می کنه، مایه خشنودی و خوشحالیه

مریم نگار چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:04 ق.ظ

دروووووود...
یعنی وقتی برچیده شد باز هم غصه ؟؟!!
.. یه جایی هم برا شادی نسوان باقی بزار محسن خان عزیز...بالاخره بقیه تارهای مو که هنوز هستن...

دل آرام چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:22 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

چه خوبه که این حرفها رو از زبان یک مرد میخونم... چه خوبه که با اینکه تجربه اش نکردید هیچوقت، اما درکش میکنید... درکمون میکنید...

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:35 ق.ظ

از همدلی شما بسیار سپاسگزارم.

آفوو چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:56 ق.ظ http://www.asimesar.blogfa.com

قربون آدم چیز فهم ....
سپاس به خاطر درک شیرین تان

نرگس جـــــــــــــون چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:57 ق.ظ http://www.laresa.blogfa.com

سلام...

فاطمه چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:39 ب.ظ

سلام جناب باقرلو
من چادریم
هر وقت گرما بهم فشار میاره ،خوشحالم که به خاطر کسی حجاب م رو حفظ می کنم که دوستش دارم
نه از روی اجبار نه به خاطره به فنا رفتن ایمان اقایون نه به خاطره هیچ خفقانی

داش آکل چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:52 ب.ظ

خیلی خوبه ک این توجه رو دارین. واقعا سخته. ولی شما ک انقدر با معرفتین، بهتر نیست بجای کلمه نسوان ک یک کلمه عربی و جدا از اون خیلی مناسب این متن نیست، از کلمه قشنگ بانوان سرزمینمون استفاده میکردین! هر چند این قلم شماست ک خیلی هم زیباست و مخصوصا خط آخرش...

منم پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:16 ق.ظ

اینجا ایران است
احساس عبور باد از لابه لای موها بزرگترین رویای دخترانه است...

زینب پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:00 ق.ظ

سلام
قلمتان را دوست داشتم اما حرف هایتان را می گذارم پای درک نادرستتان از هجاب.
شاید کسانی را دیده باشید که حجاب را اجبار می دانند اما هیچگاه بی حجابی را ازادی ندانید.اینکه همه جازه داشته باشند از زیبا ترین تصویر خلقت یعنی همان نسوانی که شما از ان دم زدید دیدن کنند ایا ارزش ان تصویر را بالا می برد.برادرم زیبا ترین تصویر های جهان دیدنشان خرج دارد پس شما چطور می خواهید....
می دانی چرا شما مردها مخالف حجابید ....
به جای ما زن ها....
ای کاش به جای فلسفه های زیبا برای بی حجابی ساختن فلسفه ای هم برای حجاب می ساختید؟قدرتش را دارید؟

مهــــــرو پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:54 ب.ظ

من هم یک زنم و با اختیار وخواست خودم حجاب رو انتخاب کردم و به کارم هم ایمان دارم و در هر نقطه ای از دنیا هم که باشم اون رو حفظ می کنم...
شما مطمئنید که دلتان برای زنان سوخته نه چیز دیگری؟؟؟ ما برای سپاس از پروردگار و نعمتهای بیشمارش اطاعت از امر به حجاب میکنیم . دنیای شما خیلی کوچک وحقیره..

نینا پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:51 ب.ظ http://از هر دری سخنی

ای بابا بازم این حجاب شد بحث ها
آقا موسی به کیش خویش عیسی به کیش خویش
یه ابراز عقیده ساده اتهاماتی در بر داره که...
اصلا شما دوستان با چادر بیایین ما با ...
هر اتفاقیم افتاد مسئولش خودمون
اصل موضوع و نگاه چیز دیگریست
ببخشید من ادم اهل بحثی نیستم
ولی دوستم ندارم با جبه گیریهای مقرضانه هم طرف بشم

صدیقه (ایران دخت) جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:19 ق.ظ http://dokhteiran.blogsky.com

مرسی

اگه مجبور باشی چادرهم روی همه اینا بزاری چی؟؟؟؟

زینب جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:29 ب.ظ

خوب خواهر من اگر قرار بود موسی به ایین خود باشد وعیسی به ایین خود که دیگر نیازی به هیچکدامشان نبود اگر موسایی هست برای این است که مردم را به ایین عیسی بخواند.اتفاقا خوشحالمان می کنند اگر بحث هایی را مطرح کنند که من و شما بتوانیم نظرمان را درباره ی ان با هم در میان بگذاریم .من نمی خواهم بگویم نظرمن درست است.گرچه به درست بودن ان ایمان دارم .حرف من این است که درکی را که ما باید از موضوع حجاب داشته باشیم نداریم .اگر می دانستید حجاب چه نعمتیست حتی بیش از من در بموردش جبهه گیری می کردید

آذین شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:54 ق.ظ

رویای دخترانه دختران این سرزمین خیلی قوی تر و بزرگتر از اینه که شما فرمودین سرکار/جناب ؛منم؛

بهارهای پیاپی شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:40 ق.ظ http://6khordad.blogfa.com

خیلی کنجکاو شدم بدونم حجاب چه نعمتی است؟!! کاش دوستان توضیح می دادن.

گندم شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام.
چادر و حجاب هم سخته هم مسئولیت زا.
یعنی علاوه بر خودت مسئولیتی اجتماعی هم بوجود میاره. چون مردم هر دختر چادری رو نماینده اسلام میدونند و رفتارهاش رو با این معیار قضاوت میکنند و به اصطلاح میگن دختر چادری فلان کار کار رو کرد و بهمان کار ... بنابراین باید خیلی مراقب رفتارت باشی. البته بستگی داره حجاب داشتن یا چادر داشتن از روی اعتقاد باشه یا عرف.
به هر حال من از زمانی که تصمیم گرفتم چادر سرم کنم علیرغم بازخوردهای مثبت و منفی اطرافیان، خیر عجیبی وارد زندگیم شده.
اما قطعا دوست داشتم که حجاب الزام نبود تا بتونم موهام رو در نسیم رها کنم و الخ. و سخته در گرمای تابستان با زبان روزه چادر سرت باشه اما هر چیزی یک بهایی داره.
اما به عینه دیدم که رفتار خیلی از آقایون نسبت بهم تغییر کرده. مثلا یادمه یه بار رفتم فست فودی که مشتری دائمش بودم که در کمال تعجب منو نشناخت و البته تحویلم هم نگرفت. قطعاً ظاهر جینگول گذشته م تو تحویل گرفتن های کاذب افراد جامعه موثر بوده.
اما الان گاهی بعضی تاکسی ها سوارم هم نمی کنند! و نگاه های سنگین بعضی ها رو حس می کنم چه زن چه مرد. انگار که دشمنشون باشم!!!
از طرفی احترامی که دریافت میکنم برام قابل تامل تره. خودتون بهتر میدونید کار یک زن زیبا و خوش تیپ رو تو ادارات راحت تر راه میندازن ولو اینکه رفتار ساده ای داشته باشه، چیزی که تجربه ش رو دارم اما الان می فهمم که شخصیتم جلوتر از ظاهرمه خداروشکر.
در هر صورت از اینکه توجه کاذب مردی رو جلب نمی کنم حس خوبی دارم و راحت تر فعالیت های روزمره و کاری و اجتماعیم رو پی می گیرم.
ضمن اینکه دلایلم برای چادری شدن بیشتر از اینهاست. دیگه نمی خواستم بیش از این مطول باشه.
برای هر دو طیف فکری هم آرزوی موفقیت دارم.

ار ش پیرزاده شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:24 ق.ظ

من نمیدونم چرا اسمشو می زارید حجاب اجباری .... خب بگید حجاب قانونی ....
مهم نیست که کار درستی یا غلطی ... مهم اینکه اکثریت موافق این جریاننند و اقلایت اگه ادعا دمکراسی و قانون دارند باید احترام بزارند ...... و رعایت کنند . من شخصا هیچ گونه حقی برای این اشخاص قائل نیستم حتی در چله تابستان ...اما دولت میتونه قوانینی وضع کنه که خانمها در تابستان راحتتر باشند ...مثل .... الزام کولر در اتوبوس تاکسی مترو و جایگاه های انها الزام تهویه متبوع در پاسازها .. ادارات دولتی و غیره ...
کاهش ساعات کاری خانم ها در ماه رمضان و غیره
مگه مردم تو دبی چه جوری زندگی میکنند ...

زینب شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:20 ب.ظ

نعمت های حجاب رو بارها توی کتاب های مدرسه و فیلم ها و حرف های به قولی کلیشه ای بارها خوندی دیدی و شنیدی .حتی بیش از من:استحکام بنیان خانواده -امنیت زنان و دختران -ارامش روانی در جامعه و ...
اما حرف من یک جمله است و ان اینکه :به جای شخص شخصیت را دیدن.
حجاب یعنی من تنها یک زن نیستم و یک انسان نیز هستم.
یعنی من فقط ابزاری برای هوسرانی های مردان نیستم من می توانم با توانایی هایم خودم را ثابت کنم و برای خودم احترام به دست آورم نه با ...
حس رقابت بین زنان و دختران ما برای جلب توجه ناشی از حس خودکم بینی است که متاسفانه دشمنان در ذهن انان ایجاد کرده اند .و به نظر من دلیل اینکه خیلی ها از حجاب گریزانند همین است و اینکه جایگاه ارزش ها و ضد ارزش های ما با هم عوض شده است

مندی شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:56 ب.ظ

یعنی من هر چی که میگذره بیشتر عاشق آرش پیرزاد میشم!
اگه دختر بودم حتما هووی مهناز خانم بودم!بی برو برگرد!

تیراژه شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:19 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

مندی؟!
من تا حالا فکر میکردم شما خانم هستید!

ثمانه یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:04 ب.ظ http://vaselina.blogfa.com

بسیار متن زیبایی بود .. متشکر

سعید دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:33 ب.ظ

میدونستم حجاب خواست اکثر جامعه هست اما فکر نمیکردم حجاب تو فضای مجازی این همه طرفدار داشته باشه . هشدار از نفوذ حزبالله در فضای مجازی !

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.