اصلن کاری به اعتقاداتِ مسلمان و مسیحی و مذهبی و لائیک ها و حتی خودم و شما ندارم ، ولی با هر عقیده و کیش و باوری هم که نگاه کنی بلاخره خیلی غیرمنطقی و بعید است که با اینهمه دستک و دمبکی که روی زمین داریم ، بعد از مرگ آنطرف خبری نباشد ...و اگر نظر شما هم همین باشد آنوخت شاید شما هم مثل من به این فک کرده باشید که آنطرف ( به قول عطاران ) کِرد و کارهای ما با کدام ترازو وزن خواهد شد ... با معیارهای غیر بشری و آنطرفی ممکن است یک کار خوب کوچک خیلی با ارزش باشد و یک کار بد بزرگ خیلی هم فاجعه نباشد ... چطوری میشود کارهای خوب و بد آدمیان را توی یک جدول آورد و به تک تکشان عدد و امتیاز داد و بعد کل جدول را جمع و تفریق و سبک سنگین کرد و نتیجه و حاصل را در سطر آخر ثبت کرد ... 

+ 

نظرات 25 + ارسال نظر
دکولته بانو دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:10 ق.ظ

من که نگاهو امیدم به اونطرفه محسن ... و واقعا از ته ته های دلم خوشحالم که خدا بشر نیست !

دکولته بانو دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:11 ق.ظ

مرسی بابت لینک جوجو ...

محبوب دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:23 ق.ظ http://mahboob-mahboob.blogsky.com

شبتون خوش
والا همیشه یه حس درونی بهم گفته که اون دنیا خیلی باید بهتر از اینجا باشه! حالا اینکه دقیقا چطوری نمیدونم... وقتی نه ماه توی شکم مادر هستیم دنیای اول ما همانجاست! الان هم انگار که توی دنیای دومی مثل شکم مادر باشیم ... وقتی میمیریم، درد دارد و شاید هم با گریه وارد یک دنیای دیگر شویم و تولد پیدا کنیم... و اما جمع و تفریق اعمالمان رو فک کنم فقط خود خدا بتونه!

رضا فتوحی دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ق.ظ

سلام و ارادت
آقا محسن من امشب یادت بودم، الان وبلاگ ها رو نگاه می کردم که به قصد اینجا رفتم بلاگ بابک. خلاصه اینکه پستش رو خوندم و کامنت هم گذاشتم و ابراز ارادت هم کردم تازه فهمیدم چه سوتی ای دادم!
کامنت رو ببینی کلی می خندی بهم...

فیلسوف دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:44 ق.ظ http://05.blogfa.com

الله اعلم
میگم اون دنیا نت هم هست؟
اگه نیست شبا باس چیکار کنیم؟
اگه هست مردمون صدر اسلام بلدن ازش استفاده کنن؟ازش لذذت میبرن؟؟

محبوب دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:25 ق.ظ http://mahboobgharib.blogsky.com

نمی دونم والا ... من که می گم همین که خودمون از خودمون راضی باشیم... کافیه...
اما قطعا اون طرف جای بهتریه... من که اینطوری فکر می کنم

ارش پیرزاده دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ق.ظ

راحیل دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:07 ق.ظ

با این جمله که بعد از مرگ خبری نباشد موافقم ولی میزان رو که خدا معرفی کرده
ولی من از انطرف خیلی میترسم به خاطر همون میزان چون هیچ شباهتی بهش ندارم

آوا دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ب.ظ

چقدر کامنت دکولته بانو
قشنگ بود...*خوشحالم
که خدا بشر نیست ! *
کاش واقعا می شد یه
جورایی به اون جدوله
دسترسی پیداکرد..
یه جدول واقعی نه
یه جدول ساخته
ذهن ِ بشر‌ ِ هَررر
زمانی...........
یاحق...

دکولته بانو دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

دهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم ...

دکولته بانو دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ب.ظ

بادی ؟ من کودددددددددددددی درس دادم ... انا حوصدم سد دفته ...

جوجو دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ب.ظ

اوه ... اون بادائی من بودم !!!

مریم نگار دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:25 ب.ظ

...واقعا اگه اعتقاد داریم بهش...پس بهترین معیار خودشه...
هرچی بیشتر به خلق و خوی خدا نزدیک باشیم...بارم کارامون بالاتره حتما دیگه ..

پونه دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:59 ب.ظ http://jojobijor.blogsky.com

هر چی هست همینجاست وقتی مردی رهایی آزادی مثل قاصدک در باد

جوجو دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:06 ب.ظ

بااااااااااااااااد ی؟ ...

من یه صمدم دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:39 ب.ظ http://www.mannevis.blogfa.com

هنوز می روی...

هشت الهفت دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:42 ب.ظ http://hashtalhaft.persianblog.ir/

آره مسخره میشه... اما یک درصد اگه خبری نبود مظلومان دستشان به کجا بند خواهد بود؟؟؟؟

مرضیه دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:12 ب.ظ http://bglife.blogsky.com

من خیلی نگرانم که همه حرف هایی که راجع به اونور زدن راست باشه.... چون نه تنها اینجا روز خوش ندیدم اونجا به ف... عظیم تری میرم

تیراژه سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:11 ق.ظ http://tirajehnote.blogfa.com/

اون دنیا؟
کی دیده؟
کی شنیده؟
همون اول این شاهنامه رو نوشته
اخرش رو هم مینویسه
باید اعتماد کرد بهش
خدا رو میگما

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ق.ظ

خصوصی

جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:01 ب.ظ

از وقتی این پست نوشته شد 10بار این کامنتدونی ر باز کردم،عین 10بار 10تا کامنت متفاوت نوشتم و عین 10بار صفحه رو بستم.
نظرم در مورد اون دنیا زیاد برای خودم شفاف و قطعی نیست.
اینکه اون دنیایی هست،قبول ولی اینکه قراره اون دنیا چه بلاهایی سرمون بیارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟الله اعلم
یا بطور کل توی این دنیا با حرف و حدیثایی که به خوردمون دادن کلا سر کار بودیم(که خب ایمان دارم تو بعضی چیزاش سر کار بودیم)پس سرمون کلاه رفته به چه گشادی، یا اینکه همه ی این چیزایی که این Aخوندا به خوردمون دادن درست بوده که رسما از همین الان بنده فاتحه ی اون دنیامو میخونم چون قراره خدا برای من با چوب یه فعالیت هایی انجام بده

خلاصه ما که این دنیامون مالی نبود بعید میدونم اون دنیامون شاهکاری باشه واسه خودش
ولی مطمئنم اون دنیا خیلی حرص میخوریم چون حقیقت همه چیز بالاخره روشن میشه. فک کنم کل زمان اون دنیامون به فحش دادن به این و اون و خودمون بگذره.والا

شاید هم اون دنیا خیلی رمانتیک و گل و بلبل باشه و خدا بهمون اساسییییییییییییییییییی حال بده و خداییشو نشون بده(اینو از زبون Aخوند باحالا شنیدم که هرکی به رحمت خدا امیدوار باشه ال میشه و بل میشه) که در اینصورت دم خدا گرم. وقت اون دنیا رو بیشتر کنن بی زحمت

جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:04 ب.ظ

و اما در مورد این جمله:
چطوری میشود کارهای خوب و بد آدمیان را توی یک جدول آورد و به تک تکشان عدد و امتیاز داد و بعد کل جدول را جمع و تفریق و سبک سنگین کرد و نتیجه و حاصل را در سطر آخر ثبت کرد ...
این دیگه از اون کاراییه که من هروقت بش فکر میکنم مغزم سوت میکشه و کلا نمیتونم هضمش کنم
گاهی اوقت فک میکنم شاید خدا از اون ساعتا داره که باش زمان و ایست میده و هرچند ثانیه یه بار ایست میده کل دنیا رو بعد ملائکه سریع شروع میکنن به ضبط و ثبت و این کارا بعد باز دکمه رو میزنه ولی ماها حس نمیکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yasna سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:13 ب.ظ http://delkok.blogfa.com

فکر کنم باید یه ماتریس درست درمون طراحی کرد!! ولی جدا اگه بشه خیلی خوبه... نمی دونم شاید خدا خودش داره هر روز خونه های این ماتریس رو پر میکنه...

آذرنوش سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:37 ب.ظ http://azar-noosh.blogsky.com

یعنی هست؟؟؟؟

من چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:38 ب.ظ http://adib68.blogsky.com

جالب این که اسمش را گذاشتید: عقاید تک نفره!
اما
تک نفره نیست.
ما م هستیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.