من ، تو ، ما ، شما ، ایشان ...

پیرمرد تمااااام جانش را ریخته توی دستان بی رمقش و زور میزند برای چرخاندن بیشتر فرمان پیکان لکنته اما کم عرض بودن خیابان ، بد پارک کردن اتوبوس و سفت بودن فرمان ماشین دور زدن را برایش سخت کرده و این شده که خیابان کارگر را موقتن بند آورده است ... کم کم حوصلهء ماشینها و صاحبانشان سر میرود و صدای اعتراضها بلند میشود و خیلی کم طاقت و زود بدل میشود به فحش و بد و بیراه ... خدا وکیل نمیگویم من بچچهء پیغمبرم ، عجله ندارم و لذذت میبرم از ماندن در ترافیک ولی آی آدمها ! آهای اخوی جان ! هی من ، تو ، ما ، شما ، ایشان ! ... چه خبرمان است ؟ یک کم آرام تر لطفن ... والله تا حالا هیچکس با چن دیقه معطل شدن در پشت فرمان نمرده است ، یک کم بیشتر به چهره اش دققت کنید ، به فشار و استرسی که دارد تحمل میکند ، به تقلای دردناکش ... موافقید که برای با تاکسی کار کردن در این ساعت از شب خیلی پیر است ؟ ... خیلی طفلک است ؟ ... خیلی گناه دارد ؟ ... قبول دارید که الان در این لحظه پیرمرد احتیاج دارد که ملاحظه اش کنیم ؟ ... راه دوری نمیرود ، شاید یک وختی - نه در پیرسالی - که حتتا در یکی از همین روزها من ، تو ، ما ، شما ، ایشان هم عمیقن احتیاج داشته باشیم به مراعات شدن ...

نظرات 20 + ارسال نظر
تیراژه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 ق.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

ما آدمها خیلی چیزها را فراموش میکنیم
کودکی مان را
نوجوانی جوانی میانسالی و پیری را
حتی مرگ را.
جالب اینجاست که مدام در حال شخم زدن خاطرات و احتیاجات و احوالات و اعتقادات خودمان و دیگران هستیم اما...

با اشاره ای که به اوضاع و احوالات رانندگی در این شهر بی در و پیکر داشتید کمی یاد کتاب"این مردم نازنینِ" رضا کیانیان افتادم.

پروین سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:29 ق.ظ

:(
کاش میشد داد میزدی و این حرفها را به آن آدمها میگفتی. دل پیرمرد یک ذره خوش میشد اقلا :(

یکی از جنس همه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 ق.ظ http://yekiazjensehame.blogfa.com

ما آدم ها انگار هر روز روز مرگی امان را در کوله پشتی های سنگین به دوش می زنیم و فقط میرویم...

سهیلا سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ق.ظ

حرف حساب جواب نداره محسن جان


ای کاش.....واقعا ای کاش مراعات کردن بشه سرلوحه ی زندگیمون


جعفری نژاد سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:24 ق.ظ

دمت گرم عشقی...


همین!

دختری از یک شهر دور... سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:08 ب.ظ

ما آدم بودن رو داریم فراموش میکنیم! خیلی کم حوصله شدیم! دیگه هیچی برامون مهم نیست و این من هایی که ساختیم داره خودمون رو نابود میکنه...

باغبان سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:09 ب.ظ http://laleabbasi.blogfa.com

کاش تلاش کنیم یاد بگیریم کمی صبوری رو...

صدف سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:04 ب.ظ http://sadafmkh.blogfa.com

تازگیها همه آدمها همه جا بیخود و بی جهت عجله دارن . حالا اگه بپرسی از بعضیاشون که داری کجا میری ممکنه حتا بگن دارن میرن دور دور ! ( همون دور زدن بی هدف در خیابونا )

فاطمه شمیم یار سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:18 ب.ظ

سلامم
آخ گفتی جناب باقرلو...
شاعر می فرماید ..جانا سخن از زبان ما میگویی..

خانوم میم سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:44 ب.ظ http://mrsmim.blogfa.com

روشنک سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ http://hasti727.blogfa.com

اخ که چقدر بد شدیم

یک لیلی سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 ب.ظ http://yareaftab.blogsky.com

کاش فقط کمی آدم تر باشیم.
دور از جان شما البت.

تیراژه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

"شاید یک وختی - نه در پیرسالی - که حتتا در یکی از همین روزها من ، تو ، ما ، شما ، ایشان هم عمیقن احتیاج داشته باشیم به مراعات شدن"

م ر ا ع ا ت.

امروز جایی بودم و به شما فکر میکردم و به همین پست و همین کلمه ی مراعات.
گاهی همین مراعات ها کار دست آدم میدهد. ناجور و نافرم

حق دارید اگر بعد از این کامنت بیایید بگویید: "منظورت را نفهمیدم حاجیه خانم!"..حق دارید..

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ق.ظ

سلام و ارادت فراوان

رهگذر اینجا بوده و هستم ولی خاموش!
که ماه هاست همه جا خاموشم!


امروز باید از پیله سکوت دمی بیرون شوم
تا نسبت به این ؛تلنگرتان؛ تمام قد تعظیم کنم

چه بسیار که ما را
سر سفره ی نقدهای اجتماعی تان نشانده اید

ممنونم جناب باقرلوی عزیز
که روشنگر
راه درست برای فرزندان این سرزمین هستین

مرا یاد نوشته ای در وبلاگ متروکه ام انداختین...
گشتم و پیدایش کردم و در صفحه اول گذاشتم
تا شاید
نشان ادب و همراهی باشد با این پست متینتان
http://armanamarezost.blogfa.com/
======================

چند سال پیش روزی در خیابان دولت بوق زدم
و دو بانوی رهگذر و ؛بی خبر از صحنه بوق؛ ترسیدند

آن ماشین ؛بوق بنزی؛ را دیگر ندارم
ولی آن صحنه جلوی ذهنم رژه می رود
که چگونه باعث رنجش ان دو عزیز شدم
هر چند ناخواسته!

و اکنون آرامم که بی مصرف ترین وسیله
در ماشینم بوق می باشد
گاهی بچه ها که همراهم هستند
اعتراضشن را با این جمله ها نشان می دهند:
ماشین بابا که بوق نداره!
بابای من! این بوق را پس برای چی ساخته اند؟!
و مانند آن...

و من حوصله میکنم
تا پارک کند
تا عبورکند
تا دور بزند
تا...

فقط به کسانی که یکطرفه می آیند
در آرامش و سکوت
راه نمی دهم!!!

بگذرم...
شرمنده که طولانی شد!

سلامت شاداب و پیروز باشید
آمین

مونا چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ق.ظ

ممنون بابت این نوشته.

ارش پیرزاده چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ق.ظ

من با افتخار میگم از اون دسته ادمهایی هستم که خیلی کم از بوق ماشین استفاده میکنم .... خیلی کم .. اونقدر کم که مهناز عصبی میشه ...
یه راه حل ساده ام دارم ... به هر کی که سد معبر میکنه بیست ثانیه مهت میدم و تو دلم شروع میکنم به شمردن باور کن در ۹۰ درصد موارد موضوع زیر بس=یست ثانیه حل میشه اگه ده مورد هم تو روز پیش میاد در مجموع میشه ۳ دقیقه تو روز ....

محسن باقرلو چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ

امثال تو کمن ای فرشتهء آسمانی گنده بک !
ضمنن مگه 20 فیلتر شده که نوشتی : بس=یست ؟؟!!

خاموش چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:36 ب.ظ

چه راه حل جالبی دادن جناب پیرزاده. مرسی واقعا من هم از این به بعد ازش استفاده می کنم...

باران سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:59 ق.ظ http://friida.blogsky.com

من از آن عجول هاشم. بوووووووووووووق می زنم مثل صور اسرافیل! شاید هم ثوراسرافیل!
این متن را دیروز این جا خواندم و امروز سر یادگار دقیقا پیرمردی با همین اوصاف می خواست لاین عوض کنه و...کلمه به کلمه ی این متن اومد جلوی چشمم و بوق نزدم و صبوری کردم تا رد شد.
برگشتم این جا که بگم نه من ادم صبوری نیستم و این هنر من نبود ...هنر یه ادم و نوشته ش بود.

ناهید جمعه 3 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:09 ب.ظ http://sarpanahekhastegiha.blogfa.com

سلام آقا محسن..
امیدوارم خوب باشین.
من اتفاقی اومدم به وبلاگتون ..و از اولین صفحه تا اینجارو خوندم فعلا..
نمیدونم چرا ولی بعضی از وبلاگها و نوشته هاشون آدم رو وسوسه میکنن که بیشتر بخونیشون و تمومش کنی.
خوب مینویسین:)
تعریف الکی نمیکنم..

راجع به هر پستتون یه نظری داشتم ولی بدلیل وقت کم نمیتونستم چیزی بنویسم..
بیشتر دوس داشتم بیشتر بخونم:))

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.